محل تبلیغات شما

واقعیت افزوده یا AR

 

بسیاری واقعیت مجازی و واقعیت افزوده را یکی می‌دانند ولی این دو فرق‌های زیادی با یکدیگر دارند. واقعیت افزورده یا Augmented Realty که به اختصار به آن AR می‌گویند، تعریفی مجزا از واقعیت مجازی دارد؛ در واقعیت مجازی شخص در محیطی که تماما توسط هوش مصنوعی و رایانه پردازش شده قرار می‌گیرد تا حس حضور در آن محل را درک کند. ولی در واقعیت افزوده فقط بخشی از محیط تدارک دیده شده برای کاربر، توسط رایانه پردازش می‌شود و بقیه‌ی محیط واقعی است. سردستی‌ترین مثال برای واقعیت افزوده را می‌شود در مسابقات ورزشی که از تلوزیون پخش می‌شود دید؛ وقتی یک مسابقه‌ی فوتبال پخش می‌شود، بخشی از اطلاعات بازی توسط رایانه و به شکل زیرنویس روی تصویر اضافه می‌شود، یا در حالتی پیشرفته‌تر نتیجه‌ی مسابقه با پرسپکتیو و زاویه‌ای خاص روی چمن مسابقه به شکل مجازی هک می‌شود. این به بیننده امکانی می‌دهد که در حین دیدن محیطی واقعی، اطلاعات آن محیط را نیز به شکل مجازی و اضافه شده هم ببیند.

 

اما واقعیت افزوده کاربردهای فراوان‌تر و مهم‌تری از ارائه‌ی نتیجه‌ی مسابقات ورزشی هم دارد؛ عینک‌های گوگل یک نمونه جدید از ترکیب سخت افزار و واقعیت افزوده است. در این عینک‌ها، مشخصات محلی که در آن هستیم، آب و هوا و سایر اطلاعات، روی شیشه‌ی عینک نقش می‌بنند و تصویری تکمیلی از یک ویرایش کامپیوتری و واقعیت را در برابر چشم کاربر قرار می‌دهد. از کاربردهای دیگر واقعیت افزوده، کابرد آن در ساخت بازی‌ها است.

 

گیمیفیکیشن ( Gamification )

انقلاب صنعتی چهارم و نقش آن در تحولات آمورش

اینترنت اشیا یا IOT

واقعیت ,افزوده ,مجازی ,می‌شود ,محیط ,یک ,واقعیت افزوده ,واقعیت مجازی ,و واقعیت ,به شکل ,در آن

مشخصات

تبلیغات

محل تبلیغات شما

آخرین ارسال ها

برترین جستجو ها

آخرین جستجو ها